مقالات

تفاوت فلاسک و تراول ماگ

تفاوت اول | حجم و گنجایش

شاید بشه گفت که مهترین و اصلی ترین تفاوت و فرق تراول ماگ و فلاسک ها در میزان حجم و گنجایش اونهاست.

به طور معمول فلاسک ها حجم و گنجایش ثابتی دارن و این حجم ها در حجم های نیم لیتری، 750 میلی لیتری، یک لیتری و دو لیتری و حتی بیشتر هستش.

اما تراول ماگ ها حجم های  محدود تر ولی گسترده تری دارن. تراول ماگ های 300، 310، 450، 500 ، 510 میلی لیتری از جمله گنجایش های اونهاست.

در واقع میتونیم بگیم که تراول ماگ ها حجم های کمتری دارن و اونها رو برای هدف “تک نفره بودن” ساخته و تولید میکنن و حجم اونها 3 تا 4 فنجانه.

البته نباید فراموش کنیم که فلاسک هایی هم مثل فلاسک نیم لیتری داریم که به نوعی مثل تراول ماگ تک نفره ست.

در مجموع باید گفت که اگه به دنبال حجم های بالای نیم لیتر و یک لیتر هستید باید به سراغ خرید فلاسک برید و اگه حجم های کمتر مد نظرتون هست  خرید تراول ماگ  انتخاب بهینه تری هست

تفاوت دوم | شکل و ظاهر

فلاسک ها به صورت کلی طرح های ساده تری دارن. این رو میشه در طراحی فلاسک هایی مثل فلاسک های یونیک، فلاسک های استنلی یا سایر شرکت های تولید فلاسک مشاهده کرد.

تراول ماگ ها اما دنیای رنگارنگ تر و متنوع تری به لحاظ ظاهر و شکل دارن. طراحی ظاهری اونها در شکل مثلا استوانه ای یا کره ای شکل، در رنگ مثل رنگ های مات یا براق یا دورنگ و چند رنگ و … متفاوته.

بخاطر همین میتونیم بگیم که برای هر سلیقه ای یه تراول ماگ در بازار داریم که فقط باید رفت سراغش و خریداریش کرد!

البته از این نکته هم نباید غافل بود که در طراحی فلاسک ها هم تنوع وجود داره. مثلا فلاسک های قلمی آبرنگی نوع خاصی از فلاسک های تک نفره باریک هستن که رقیب خوبی برای تراول ماگ ها  هستن.

تفاوت سوم | مدت نگهداری

تراول ماگ ها عمدتا برای کاربرد های روزانه هستن و به خاطر همین مسئله مدت نگهداری کمتری نسبت به فلاسک ها خواهند داشت.

یه تراول ماگ باکیفیت میتونه از صبح تا ظهر جوابگوی نیاز شما باشه و اگه کیفیت متوسطی داشته باشه دو تا سه ساعت هم دوام میاره.

اما فلاسک ها به خاطر ذات طراحیشون و جنس ضخیم تری که دارن، مدت نگهداری دمای مواد غذایی و نوشیدنی ها در اونها بالاتره.

مثلا برخی فلاسک ها دارای بدنه داخلی شیشه ای هستن که در حفظ دمای مایعات واقعا یه سر و گردن نسبت به فلاسک ها و تراول ماگ های استیل بالاترن.

بنابراین اگه مدت طولانی نگهداری دمای مایعات خیلی براتون مهمه (مثلا برای مسافرت) فلاسک گزینه مناسب تریه. اگه استفاده روزانه دو سه ساعته میخواین باید بگیم که تراول ماگ به مراتب انتخاب بهتریه!

تفاوت چهارم | راحتی در حمل

در کل فلاسک ها به خاطر قابلیت استفاده در سفر و مدت نگهداری بیشتر، اندازه های بزرگتری هم دارن. از طرفی معمولا ارتفاع اونها هم نسبت به ماگ و تراول ماگ ها بلندتره.

برای همین میتونیم بگیم که قرار دادن یه تراول ماگ داخل کوله پشتی شاید راحتتره ولی این یه نسخه کلی نیست که برای همه فلاسک ها و تراول ماگ ها بتونیم بپیچیم!

بعضی ها با فلاسک راحت تر هستن و بعضی با تراول ماگ! اما اگه در حالت کلی بخوایم یه مقایسه ای انجام بدیم معمولا وزن فلاسک بیشتر از تراول ماگ هستش.

بنابراین موضوع راحتی در حمل و نقل با توجه به شکل، اندازه و حجم و نوع جنس بکار رفته (استیل، شیشه ای، پلاستیکی، …) در انواع مختلف فلاسک و تراول ماگ متفاوته.

تفاوت پنجم | نوع کاربردها

این فرق مهم یعنی “نوع کاربرد” هم از تفاوت هایی هستش که مرز بین تراول ماگ و فلاسک رو مشخص میکنه.

اگه فردی هستین که دائم به سفر و مسافرت میرین و ساعت های طولانی رو در مسیر هستین یا اینکه اهل طبیعت گردی هستین و میخواین در دل طبیعت از نوشیدنی داغ یا سرد لذت ببرین احتمالا تهیه فلاسک برای شما گزینه بهتریه.

برای افرادی که میخوان در محیط دانشگاه، مدرسه یا محل کار و اداره با خودشون دم نوش یا قهوه ببرن خرید تراول ماگ رو توصیه میکنیم.

برای خرید کادو و هدیه  هم تراول ماگ و هم فلاسک مثل فلاسک های هوشمند کاملا مناسب هستن و میتونید روی هر دو حساب باز کنید.

تفاوت ششم | درب آسان نوش

درب آسان نوش یکی از گزینه های پاسخ به سوال “فرق تراول ماگ و فلاسک چیه؟” هست. در طراحی غالب فلاسک ها از درب های لیوان شو استفاده میکنن.

این درب ها به نوشیدن راحت تر به شما کمک میکنن و دیگه نیازی نیست از لیوان جداگانه ای استفاده کنید.

در طراحی تراول ماگ ها از یه گزینه دیگه با عنوان درب آسان نوش استفاده میکنن. تراول ماگ ها به خاطر ذات طراحیشون، خودشون نوعی ماگ یا لیوان محسوب میشن.

و به خاطر همین نیازی به درب لیوان شو ندارن! اما برای راحتی و سرعت در نوشیدن معمولا روی درب اونها یک درب آسان نوش وجود داره که باز و بسته میشه.

برخی از این درب های آسان نوش قفل دار هم هستن که یک آپشن دیگه برای اون تراول ماگ هست.

تفاوت هفتم | نی دار بودن یا نبودن!

احتمالا هیچکدوم از ما تا به حال فلاسک نی دار ندیدیم! اما این آپشن جذاب در تراول ماگ ها وجود داره. البته نه در همشون!

برخی تراول ماگ ها نی دار و برخی بدون نی هستن. اگه گزینه نی دار بودن براتون اهمیت داره میتونید یه تراول ماگ نی دار تهیه کنید.

تفاوت هشتم | نشکن بودن

برخی از فلاسک ها بخاطر بدنه شیشه ای داخلشون بسیار مستعد شکستن هستن.

حتما براتون پیش اومده که وقتی در حال گذر از طبیعت بودین فلاسک از دستتون افتاده و شیشه داخلش شکسته.

تراول ماگ ها از این بابت چنین مشکلی ندارن. بدنه تراول ماگ ها معمولا از استیل نشکن هستش و با افتادن و زمین خوردن آسیبی چندانی نمیبینه.

البته باید به این مسئله هم اشاره کنیم که فلاسک های استیل نشکن هم وجود دارن. یکی از این فلاسک ها، فلاسک استیل یونیک هستش.

تفاوت نهم | هوشمند بودن

این روزا فلاسک های هوشمند درجه دار بسیار در بازار ایران پرطرفدار هستن.

غالب تراول ماگ های موجود در بازار فاقد این آپشن هستن و میتونیم بگیم که این آپشن فعلا در فلاسک ها وجود داره.

تفاوت دهم | قیمت

از جمله تفاوت های مهم دیگه بین تراول ماگ ها و فلاسک ها تفاوت بین قیمت اونها در بازاره.

باید بگیم که رنج قیمتی تراول ماگ ها معمولا محدودتر از فلاسک هاست و فلاسک ها باتوجه به اصل بودن یا نبودن و کیفیت بدنه های متفاوت، رنج قیمتی گسترده تری دارن.

برای خرید یه تراول ماگ با کیفیت نیازی نیست مبلغ خیلی زیادی هزینه کنید اما اگه بخواین یه فلاسک مادام العمر بخرین شاید بهتر باشه تا چند میلیون تومن هزینه کنید!

سخن پایانی

این تفاوت ها در مورد بد یا خوب بودن یه تراول ماگ یا فلاسک صحبت نمیکنن بلکه دید شما رو نسبت به این دو دسته کالا روشن تر میکنن.

هر کسی سلیقه ای داره و برای کاربرد خاصی که مدنظرشه دنبال خرید تراول ماگ یا خرید فلاسک هستش.

شما میتونید با مراجعه به فروشگاه بارجین کالا و بررسی جزئیات هر محصول تراول ماگ یا فلاسک مدنظر خودتون رو خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *