مقالات

آموزش رفع حباب در گوی های برفی

ازبین بردن حباب هوا گوی موزیکال کاریست قابل انجام اما کمی دشوار. حباب هوا در گوی موزیکال می تواند چهره ی هر گویی را از زیبایی خارج نماید. این حباب ها می توانند علت های مختلفی داشته باشند. یکی از دلایل ایجاد حباب هوا در گوی موزیکال کیفیت کم محصول است. هرچند در مواردی نیز ممکن است گوی های درجه یک نیز دارای حباب باشند. زیرا ساخت گوی موزیکال بدون هیچ حبابی کاری بسیار دشوار است. ممکن است فرایند ساخت گوی موزیکال به گونه ای بوده که از ابتدا گوی شیشه ای بطور کامل از مایع پر نشده و مقدار اندکی حباب در بالای آن باقی مانده است. از سوی دیگر یکی از دلایلی که ممکن است موجب ایجاد حباب شده باشد نشتی مایع است. با خروج مایع از درون گوی شیشه ای هوا جای آن را می گیرد و موجب تشکیل حباب در قسمت بالایی گوی شیشه ای می شود. یکی از نشانه های نشتی در گوی موزیکال، بزرگ شدن حباب با گذشت زمان است.

خارج کردن حباب هوا از گوی برفی

قبل از هرچیز باید گفت این کار خطرناک است و ممکن است منجر به شکسته شدن شیشه ی گوی موزیکال شما شود. بنابراین اگر حباب هوای گوی برفی شما بزرگ نیست و مشکل حادی ندارد بهتر است از خارج کردن حباب هوا صرف نظر کنید و یا اگر متخصصی را برای تعمیر گوی برفی می شناسید این کار را به متخصصان این امر واگذار نمایید.

بازکردن گوی موزیکال

ابتدا میبایست گوی موزیکال را از قسمت زیرین باز نمایید تا بتوانید به قسمت های داخلی آن دسترسی پیدا کنید. میبایست قسمت کفی گوی را که با چسب به پایه چسبیده است را با استفاده از یک چاقو و یا ابزاری نوک تیز جدا نماید. با باز شدن کفی، در انتهای داخلی آن قسمتی لاستیکی مشاهده می گردد که بعنوان یک واشر عایق جلوی نشت آب را می گیرد. این قسمت دقیقا همانجایی است که می توانید از کنار آن آب را تزریق نمایید.

خارج کردن حباب هوا از درون گوی برفی

می بایست گوی مویکال را برعکس کرده و با زاویه ای خاص نگهداری کرد به نحوی که حباب هوا دقیقا در مرز بین لاستیک عایق و شیشه قرار گیرد. در این مرحله باید با استفاده از یک چاقو باریک گوشه ای از لاستیک را از شیشه فاصله داد تا امکان خروج هوا فراهم گردد. بطور همزمان میبایست توسط یک سرنگ از همان ناحیه کمی آب به درون گوی تزریق کرد. با وارد شدن آب به داخل گوی هوا از درون آن خارج می شود و حباب هوا از بین می رود. بعد از اتمام فرایند ممکن است مجددا هوا وارد آن شود و حباب هوا تشکیل دهد. لذا لازم است این عملیات را چندین مرحله انجام دهید تا هوا بطور کامل خارج گردد. لازم است این کار را با حوصله و آرامش انجام دهید زیرا کوچکترین اشتباه منجر به شکسته شدن شیشه ی گوی می شود. بعد از خارج کردن کامل هوا می توان کمی چسب به مرز اتصال پلاستیک و شیشه زد تا از عدم نشتی اطمینان حاصل گردد.

بستن گوی برفی

در نهایت بعد از رفع حباب میبایست به آن زمان داد تا مطمئن شوید مجددا نشتی رخ نمی دهد. بعد از گذشت یکی دو روز و اطمینان از عدم نشتی می توان قسمت کفی را با چسب همانند حالت اولیه چسباند.

سخن پایانی

شما عزیزان میتوانید برای خرید عمده انواع گوی موزیکال و لوازم دکوری دیگر به وبسایت بارجین کالا مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *