مقالات

آموزش ساخت گوی موزیکال در خانه

آموزش ساخت گوی موزیکال برفی در خانه

گوی موزیکال برفی وسیله‌‌ای تزیینی و جذاب می‌باشد که افراد مختلف به عنوان هدیه از آن استفاده می‌کنند. گوی موزیکال حاوی محتویاتی مانند آدمک‌های جذاب، آکلیل و پولک می‌باشد که زیبایی خاصی دارد. امروزه نوع پیشرفته‌ی این وسیله توسط کارخانه‌های مختلفی تولید می‌شود اما می‌توان با روش ساده در خانه آن را تهیه کرد. برای این کار موادی مانند شیشه مربای شفاف، مجسمه‌های پلاستیکی و گلیسیرین نیاز می‌باشند. ساخت گوی موزیکال خانگی در طی چند مرحله انجام می‌شود. در ادامه‌ی این مقاله از بارجین کالا به طور کامل مراحل ساخت گوی موزیکال را آموزش خواهیم داد.

گوی موزیکال چیست؟

گول موزیکال حاوی محتویاتی مانند برف مصنوعی و مواد مختلفی است که در ظرف شفاف قرار داده می‌شود. گوی نوعی وسیله‌ی زینتی است که آن را روی میز یا در محل خاصی قرار می‌دهند. افراد مختلف از گوی به عنوان کادو استفاده می‌کنند؛ همچنین کسانی که به شخصی علاقه‌ی خاصی دارند اغلب گوی به او هدیه می‌دهند.گوی در بین عموم نماد زمستان و تعطیلات است. تاریخچه‌ی ساخت گوی به قرن نوزدهم برمی‌گردد در ابتدا این وسیله‌ی تزیینی با نام‌های کلبه‌های زمستانی و برفی معروف بودند.

بیشتر مردم گوی‌های خاصی را می‌ساختند. برخی افراد مانند آکسیل نیلسون به طراحان بهترین گوی‌های تزیینی در تاریخ معروف هستند. امروزه برای ساخت گوی موزیکال از مجسمه‌های آدم‌های معروف، درختان جذاب، عاشقانه و… بهره می‌گیرند. گوی را در منزل با روش خاصی می‌توان تولید کرد اما امروزه کارخانه‌های زیادی به طور عمده این وسیله را می‌سازند. گوی موزیکال برفی عمده توسط مراکز مختلف با استفاده از علم روز و در انواع طرح‌های جذاب ساخته می‌شود.

ساخت گوی کریستالی برفی

<< جهت خرید تراول ماگ عمده ، خرید ماگ عمده و انواع لوازم کادویی از بارجین کالا با ما در ارتباط باشید >>

 

ساخت گوی موزیکال برفی در منزل

ساخت گوی موزیکال برفی در خانه با روش‌های ساده امکان پذیر است. شاید برای شما هم جالب باشد که بتوانید گوی جذابی را در منزل خود بسازید. برای شروع لازم است ابتدا وسایل مورد نیاز آن را تهیه کرده و سپس با کمی مهارت آن را درست کنید. برای گوی شیشه مربای گرد و شفاف، عروسک، درخت و یا مجسمه‌ی خاص پلاستیکی، گلیسیرین، اکلیل، پولک و چسب مورد نیاز می‌باشند. پس از تهیه‌ی این لوازم با دقت مراحل زیر را اجرا کنید.

مرحله اول

در این مرحله بهتر است مجسمه‌‌ای جذاب مانند درخت، عروسک، شکل حیوانات یا هر چیزی که علاقه دارید تهیه کنید؛ همچنین ظرف شفاف را آماده و تمیز نمایید. اگر شکل ظرف گرد باشد زیبایی گوی را چند برابر افزایش می‌دهد. در صورت امکان ظرف شیشه‌ای به کار ببرید چون نوع پلاستیکی برای گوی مناسب نمی‌باشد.

مرحله دوم

در مرحله‌ی دوم ظرف شیشه‌ای را برعکس کنید و با استفاده از چسب حرارتی یا معمولی مجسمه‌ی انتخاب شده را به درب آن محکم سازید. برای این کار مدتی منتظر بمانید تا مجسمه در جای خود سفت و محکم شود. چسب و مجسمه باید نسبت به رطوبت مقاوم باشند تا زودتر خراب نشوند.

مرحله سوم

در این مرحله ظرف مربا را پر از آب کنید تا سرزیر شود. سر زیر شدن حباب‌های داخل ظرف را از بین برده و  جذابیت آن را افزایش می‌دهد. دقت داشته باشید که آب شما باید سرد باشد چون آب گرم  چسبندگی مجسمه را دچار مشکل کرده و خاصیت چسب را از بین می‌برد.

ساخت گوی برفی

مرحله چهارم

 

در مرحله‌ی چهارم حدوداً ۲-۳ قاشق پولک و اکلیل را به داخل ظرف بیفزایید. سپس محتویات را کمی بهم بزنید تا در کل ظرف پخش شود. در اینجا می‌توانید برای زیبا دیده شدن گوی از پولک و اکلیل به مقدار زیادی استفاده کنید.در نهایت دقت کنید که اکلیل‌ها نباید در آب شناور باشند. اکلیل‌ها بهتر است درشت بوده و در عمق ظرف ته نشین شوند. چون در افزایش زیبایی آن مؤثر هستند. اکلیل نور را بازتاب می‌کند و سبب جذابیت گوی می‌شود.

مرحله پنجم

در این مرحله به داخل محتویات ظرف مقداری گلیسیرین و کمی ضد یخ اضافه کنید. استفاده از گلیسیرین در ساخت گوی اختیاری است اما مزایای بالایی دارد. این ماده سبب می‌شود که اکلیل‌ها به آرامی در داخل گوی حرکت کنند. همچنین گلیسیرین حرکات برف را طبیعی جلوه داده و سبب می‌شود که گوی شبیه انواع گوی آماده‌ باشد.

مرحله ششم

در مرحله‌ی ششم درب ظرف مربا را با چسب و یا واشر پلاستیکی محکم سازید تا آب نشتی نداشته باشد. برای افزایش زیبایی درب روی چسب از روبان رنگی و جذابی استفاده کنید.

مرحله هفتم

در مرحله‌ی آخر گوی شما آماده است آن را تکان داده و یا برعکس کنید تا حرکات زیبای برف را در آن مشاهده کنید.

گوی موزیکال پیشرفته

گوی موزیکال در فرهنگ‌های مختلف به عنوان نماد زیبایی به کار می‌رود. امروزه این گوی‌ها در سایز‌های مختلف مانند آکواریوم به گونه‌ای جذاب تهیه می‌شوند؛ همچنین در تولید آن از شیشه‌های زیبا و افکت‌های نوری استفاده می‌کنند. برخی از گوی‌ها دارای پایه‌های چرخان هستند که به خوبی محتویات خود را در دید نمایش می‌دهند مانند گوی موزیکال کوکی.

گوی‌های برفی موزیکال در حال چرخش موسیقی خاصی پخش می‌کنند و آرامش خاصی به انسان می‌بخشند. ساخت این نوع گوی شاید در منزل امکان پذیر نباشد به این علت خرید گوی موزیکال برفی عمده یا خرده پیشرفته حائز اهمیت است. شاید قیمت این محصول کمی بالاتر از نوع خانگی باشد اما به علت جذابیت بالا ارزش پرداخت هزینه را دارد.

آموزش ساخت گوی برفی

مزایای گوی موزیکال برفی آماده

گوی موزیکال برفی آماده، دارای جذابیت و امکانات پیشرفته‌ای می‌باشد و مناظر زیبایی را در محیط خلق می‌کند. این گوی‌ها حاوی موتور الکتریکی پمپی و کوکی هستند و زیبایی بصری خاصی در فضاهای استفاده شده ایجاد می‌کنند. گوی موزیکال آماده دارای آدمک‌های حیوانات مختلف  و مناظر درختان زیبا می‌باشد و جذابیت خاصی دارد؛ بنابراین بسیاری از افراد خرید گوی عمده صنعتی را بیشتر از نوع خانگی ترجیح می‌دهند. خرید این وسیله‌ی زینتی به صورت تکی و حتی خرید عمده گوی موزیکال نیز توسط اشخاص مختلف زیاد انجام می‌گیرد.

 

سخن پایانی

گوی موزیکال برفی دارای محتویاتی مانند مجسمه‌ آدم‌های معروف و درختان جذاب می‌باشد که به روش خانگی یا صنعتی تولید می‌شود. گوی‌ها وسیله‌ی زینتی هستند که جذابیت خاصی دارند. افراد مختلف این وسیله‌ی تزیینی را به عنوان کادو به یکدیگر هدیه می‌دهند. گوی موزیکال برفی را با روش ساده در منزل می‌توان تولید کرد. برای این هدف شیشه‌های مربا، اشیاء پلاستیکی و چسب نیاز می‌باشند. گوی‌های آماده پیشرفته‌تر هستند و از جذابیت بالایی برخوردار هستند. شما می‌توانید در بارجین کالا بهترین و زیباترین گوی‌های موزیکال را خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *