مقالات

ماگ حرارتی چیست؟

بسیاری از افراد معمولاً علاقه زیادی به نوشیدن قهوه و چای دارند، چه در خانه و چه در محل کار. از نظر علمی، استفاده از نوشیدنی های گرم باعث رفع خستگی و بازیابی انرژی می شود. اما اینکه نوشیدنی را در چه چیزی میل کنیم هم مهم است مخصوصا اگر لیوانی که استفاده می کنیم دارای جذابیت و طرح خاصی باشد این نوشیدنی بیشتر می چسبد.

چند سالی است که استفاده از ماگ  برای سرو نوشیدنی در میان همه افراد بسیار گسترش یافته است به طوری که تا چند سال قبل کمتر کسی میدانست که ماگ چیست؟ اما امروزه استفاده از ماگ در میان تمام افراد دیده میشود و روز به روز مدل های جدید آن وارد بازار میشوند.

ماگ حرارتی ( لیوان جادویی ) از دسته لیوان های سرامیکی است که سطح آن با جوهری اکسیده و مخصوص پوشیده شده است.

سطح خارجی آن ها به جوهری اکسیده و مخصوص آغشته است و زمانی که ماگ در دمای معمولی اتاق است تماما مشکی می باشد اما به محض ریختن مایع داغ داخل ماگ، رنگ مشکی لیوان کم کم تغییر می کند و روی لیوان طرح و نقش ظاهر می شود یا به طور کل رنگ آن عوض می شود در واقع با گرما پوشش جوهری اکسیده سطح ماگ از بین می رود، به دلیل خاصیت جالبی که این ماگ ها در تغییر رنگ دارند سبب شده به لیوان جادویی معروف شوند.

این نوعی لیوان و یا فنجان است که برای نوشیدن نوشیدنی های گرم مانند چای، قهوه، شیر داغ و غیره مورد استفاده قرار می گیرد

کاربرد ماگ حرارتی

ما همواره دوست داریم به عزیزان و افرادی که در زندگی ما نقش پررنگی را دارند هدیه ای خاص و متمایز بدهیم . لیوان جادویی به دلیل این خاصیت و مشخص نبودن تصویر آن در حالت معمول ، می تواند گزینه جذاب و غافلگیر کننده ای باشد. شما در چاپ روی ماگ حرارتی هیچ محدودیتی را ندارید ، هر تصویر و طرح را به راحتی می توانید روی آن چاپ کنید . در مجموع کادوی تولد و یا هدیه جذابی را خواهید داشت!

 

تاریخچه استفاده از ماگ و یا لیوان های سرامیکی

قدمت استفاده از لیوان سرامیکی یا ماگ به زمان انسان های اولیه و چیزی در حدود شش هزار سال قبل بازمی‌گردد در آن زمان هر فرد برای خود یک لیوان جذاب سفالی و یا چوبی داشته و از آن برای نوشیدن مایعات مختلف استفاده می‌شده است و بعد از گذشت بیش از هزاران سال دوباره استفاده از این لیوان های سرامیکی رواج پیدا کرده و در زندگی روزمره امروزه بشر جای گرفته است.

سخن پایانی

شما عزیزان میتوانید برای تهیه ماگ های حرارتی و انواع ماگ و اطلاع از قیمت دقیق محصولات ما با مشاوران بارجین کالا در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *