مقالات

ایده چیدمان و تزیین سفره هفت سین برای عید 1403 + عکس

ایده چیدمان و تزیین سفره هفت سین برای عید 1403

شنیده‌اید که می‌گویند هیچ کار خدا بی حکمت نیست؟ سفره هفت سین هم بی حکمت نبودن‌ سین‌هایش را از خداوند متعال به ارث برده است. سبزه، سمنو، سرکه، سکه، سنبل و… هر کدام علتی دارد که شما باید آن را بدانید. شاید بپرسید که چرا سنت انداختن سفره هفت سین قدیمی نمی‌شود و هر ساله مردم دم عید برای تهیه یک سفره هفت سین به تکاپو می‌افتند؟ چون سفره هفت سین‌های جدید و لاکچری باعث زیبایی فضای پذیرایی در شب عید می‌شود. در این مقاله از بارجین کالا شما را با ایده چیدمان سفره  هفت سین 1403 آشنا خواهیم کرد.

همچنین اگر شما فروشنده هستید تمامی عکس های موجود در این مقاله جهت فروش عمده موجود میباشند، جهت خرید هفت سین عمده از طریق شماره های درج شده در سایت با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دلیل سین‌های سفره هفت سین

ایرانیان سالهاست که از هفت نماد مختلف برای تزیین سفره هفت سین استفاده می کنند. در موارد زیر به دلایل استفاده از این نمادها می‌پردازیم.

قرآن کریم

ایرانیان مسلمان معتقد هستند که هر کاری را باید با توکل به خدا شروع کرد. این افراد با قرار دادن قرآن کریم در سفره هفت سین سال جدید را با توسل و توکل به خداوند متعال شروع می‌کنند.

قرآن کریم عمده

 

سیب

سیب نماد سلامتی و تندرستی است. ایرانیان معتقد هستند که وجود سیب در سفره برای حفظ سلامتی مفید است.

خرید سیب هفت سین عمده

سمنو

سمنو خوراکی شیرینی است که از جوانه‌های گندم تهیه می شود دلیل استفاده از این خوراکی سر سفره هفت سین به خاطر باروری و زایش، غذاهای خوب و پر انرژی و خوراکی فراوان است.

سنجد

سنجد فقط یه خوراکی نیست بلکه برای ایرانیان یک نماد زیباست. سنجد نماد عشق، مهرورزی، زایندگی و دلباختگی است.

سیر

سیر هم مثل سیب برای سلامتی است. سیر را برای میکروب زدایی و پاکیزگی سر سفره قرار می‌دهند. به باور قدیمی‌ها سیر برای از بین بردن چشم زخم هم مفید است.

خرید سیر هفت سین عمده

سماق

سماق مثل سنجد نمادی از پیوند دلهاست و به باور ایرانیان روابط بین خانواده را مستحکم می‌کند.

سکه

سکه همانطور که از نامش پیداست نماد درآمد و پول زیاد است.

خرید سکه هفت سین عمده

ماهی

ماهی به تعبیری نمادی از برکت و خیر در گذران زندگی است.

سبزه

سبزه نماد طراوت و شادابی است. ایرانیان سبزه را نشانه‌ای از برکت، شادابی و نماد انسان با طبیعت می ‌دانند.

تاپر سبزه عمده

مشاهده و خرید گیفت نوروزی عمده از سایت بارجین کالا

تخم مرغ

تخم مرغ نشانه‌ای از زایش است. تخم مرغ‌های رنگی یکی از دلایل زیبایی سفره هفت سین است.

آیینه

آیینه نقش زیادی در زیبایی سفره هفت سین دارد و نماد روشنی از روشنایی هاست.

خرید ست آیینه شمعدان عمده

نکاتی که باید برای تزیین سفره هفت سین به آن توجه کنید

۱. سلیقه خود را روی مدل سفره لحاظ کنید. اگر به مدل‌های ساده علاقمند هستید از ظروف تک رنگ و بدون طرح استفاده کنید؛ ولی اگر مدل‌های رنگارنگ را می‌پسندید از ظروفی با رنگ‌های تند استفاده کنید.

۲. به سبک‌ها توجه کنید. سبک مدرن، سنتی و کلاسیک سبک‌های مختلفی برای سفره هفت سین است. شما باید هنگام انتخاب آیینه، ظروف و شمعدان‌ها به سبک موردنظر خود توجه کنید.

۳. یک میز مناسب را انتخاب کنید. سفره هفت سین روی میزهای بزرگتر جلوه زیباتری دارد. دقت داشته باشید که حتما روی میز رومیزی باشد تا جلوه سفره قشنگتر شود.

۴. ظروف هماهنگ را انتخاب کنید. سعی کنید هنگام چیدن سفره از ظروفی استفاده کنید که رنگ آن‌ها با همدیگر هماهنگ است.‌ استفاده از ظروفی که رنگ‌های هماهنگی ندارد باعث می‌شود که جلوه سفره هفت سین به خوبی نمایش داده نشود.

۵. آیینه و شمعدان را دست کم نگیرید. آیینه و شمعدان باید زیبا انتخاب بشوند و اگر این چنین نباشد سفره شما جلوه دلپذیری نخواهد داشت. بنابراین در انتخاب آیینه شمعدان به زیبایی و سبک سفره توجه کنید.

خرید ست هفت سین عمده

ایده‌هایی برای چیدن سفره هفت سین1403

برای چیدن سفره هفت سین1403  یک سری ایده وجود دارد که این ایده‌ها به شما این امکان را می‌دهد که با کمترین هزینه یک سفره هفت سین خاص طراحی کنید، این ایده‌ها عبارت است از:

ست هفت سین جام عمده

استفاده از ظروف قدیمی و سرامیکی

ظروف قدیمی و سرامیک ظروفی هستند که شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها یک سفره هفت سین زیبا را طراحی کنید. یکی از مزیت‌های تزیین سفره هفت سین با استفاده از ظروف سرامیکی این است که دیگر نیازی نیست زیاد هزینه کنید.

هفت سین عمده

 

استفاده از چوب

تزیین سفره هفت سین با استفاده از وسایل چوبی باعث می‌شود که سفره نمای خوبی داشته باشد. استفاده از وسایل چوبی و جوانه‌های گندم باعث می‌شود که سفره حالت شکیل و زیبایی داشته باشد.

هفت سین عمده مدل چوب

استفاده از ظروف شیشه‌ای

با استفاده ظروف شیشه‌ای شما می‌توانید یک سفره هفت سین مدرن یا کلاسیک بسازید. ظروف شیشه‌ای یک سبک عالی برای به تصویر کشیدن یک سفره هفت سین زیباست؛ چون استفاده از سنگ‌ها یا شاخه‌های سبز و ساقه‌های گندم در این ظروف جلوه خاصی را به سفره می‌بخشد.

ست هفت سین بلوری طرح گل+آینه (عمده)

استفاده از کاسه‌های قدیمی

با استفاده از کاسه‌های قدیمی شما می‌توانید یک سفره هفت سین زیبا به سبک سنتی برای خودتان تدارک ببینید و معمولا این وسایل خوراک دکورهای مدرن و کلاسیک است.

خرید هفت سین عمده سفالی

استفاده از ظروف سفالی

ظروف سفالی رنگی و ساده از زمان‌های قدیم تا به حال برای سفره هفت سین استفاده می‌شده و زیبایی خاصی دارد.

استفاده از سبک فانتزی

شما می‌توانید با استفاده از شاخه و برگ با شکوفه‌های زیر طبیعی و مصنوعی فصل بهار را به سفره هفت سین خود بیاورید.

ست هفت سین عمده شکوفه

نتیجه‌گیری

برای تزیین سفره هفت سین با هزینه کم شما می‌توانید از روش رنگ‌آمیزی یا طراحی روی ظروف پلاستیکی هم استفاده کنید. این روش به شما کمک می‌کند که با کمترین هزینه بتوانید یک محصول مناسب را خریداری نمایید.تمامی هفت سین ها ، گیفت ها و سمبل های موجود در مقاله بصورت عمده قابل فروش میباشند. جهت خرید هفت سین عمده ، گوی موزیکال عمده و یا دیگر محصولات موجود در سایت از طریق شماره های درج شده با کارشناسان ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *